1. Inleiding 13 1.1 Mediaconsumptie 13 1.2 Afbakening mediakanalen 14 1.3 Digitalisering media 15 1.4 Perioden 15 2. Management summary 17 3. De media-euro als spiegel van de markt 21 3.1 Van print naar online 21 3.2 Kijken, lezen en luisteren 23 4. Van dagbladen en magazines naar lezen 25 4.1 Dagbladen 26 4.2 Magazines 32 4.3 Samenvatting lezen 35 5. Van televisie naar kijken 37 5.1 Kijkonderzoek 37 5.2 Kijkgedrag 2002 – 2020 38 5.3 Digitalisering van het televisiesignaal 39 5.4 Doelgroepen 40 5.5 Betaalmodel televisie 41 5.6 Samenvatting kijken 44 6. Van radio naar luisteren 47 6.1 Digitaal audiosignaal en DAB+ 47 6.2 Het zenderaandeel van radio 49 6.3 Doelgroepen 50 6.4 Het nieuwe luisteren 52 6.5 Samenvatting luisteren 55 7. Van consumeren naar communiceren 57 7.1 Ontwikkeling van het web 57 7.2 Distributie van content 59 7.3 Online activiteiten 60 7.4 Online advertising 61 7.5 Samenvatting communiceren 63 8. Mediaconsumptie richting 2030 67 8.1 Leeftijd/demografie 69 8.2 Ontlezen 72 8.3 Lineair en non-lineair 74 8.4 Globals 77 8.5 Adverteerders 80 8.6 Samenvatting 82 9. Trends in andere sectoren 85 9.1 Demografie en smart cities 85 9.2 Privacy 87 9.3 Klimaat en mobiliteit 87 9.4 E-commerce en hyperpersonalisatie 88 10. Epiloog 91